Wednesday, 24 April 2013

Positif...positif..positif..

Bangun pagi, terasa sangat ceria. terasa aura positif melekat dalam diri..hati rasa tenang je.. i like this aura positive..

Betul x gambar ni cakap??? sebab yat da mulakan hari yat dengan positive aura sejak bangun pagi td, memang rasa kelainannya.. kerja berjalan dengan lancar sambil inbox penuh dengan pertanyaan tentang SHAKLEE..hehehe

alhamdulillah...

yat ada baca tentang sikap positif ni.. macamana nak membinanya.. ada 10 petua yang bole kita amalkan dalam membentuk sikap positif ni.. Sharing is caring, jom yat share dengan semua ye..

10 petua membina SIKAP POSITIF.

1. Jangkakan kejayaan

Hukum minda mengatakan apa yang dijangkakan berkemungkinan besar akan berlaku. Oleh itu, daripada membuang masa menjangkakan kegagalan kenapa tidak jangkakan kejayaan. Sekiranya anda jangkakan kejayaan, fokus anda pastinya hanya kepada cara untuk berjaya. Anda gambarkan hanya nikmat dan erti sebuah kejayaan, maka secara tidak langsung anda akan menggarap sikap positif. Dalam memburu kejayaan anda tidak boleh putus harapan. HARAPAN adalah satu anugerah yang cukup besar Allah berikan kepada manusia.

Manusia biasanya membangun ketahap yang mereka jangkakan atau yang orang lain jangkakan terhadap mereka. Oleh itu jangkakan kejayaan dalam setiap usaha yang anda lakukan. Kalau anda perlu ubah perancangan untuk mencapai sasaran, maka ubahlah. Pastikan juga anda bertindakbalas secara positif terhadap perkara-perkara yang mungkin membantutkan kejayaan tersebut. Lihat diri anda sebagai seseorang yang pasti merealisasikan harapan yang digenggam.

Apabila kita rasakan yang kita tidak punya masa depan, tiada harapan untuk maju, tiada peluang untuk meningkatkan keupayaan maka ia akan menjurus kita kepada satu sikap negatif iaitu sikap malas.

2. Lakonkan watak orang cemerlang

Tidak dapat dinafikan setiap manusia mempunyai kelemahan dan kekuatannya tersendiri. Sebab itulah untuk berjaya kita mesti mempunyai model ikutan (role model) yang boleh ditauladani.

Anda tidak punya pilihan lain. Untuk berjaya anda mesti mula berlakun hari ini. Hayati watak orang cemerlang. Berfikirlah, bercakaplah dan bertindaklah seperti mereka yang cemerlang. Lama kelamaan tabiat cemerlang akan sebati dengan kehidupan harian anda. Ia akan menjadi sikap baru anda. Anda akan dapati mereka disekeliling anda menyedari yang anda kini bersikap positif. Setiap kebaikan yang bakal anda perolehi hasil lakunan positif anda ini membuatkan anda tidak mahu lagi kembali kepada sikap negatif anda sebelum ini. Anda mula memikirkan untuk hidup dalam kelompok dan persekitaran baru. Apa anda tunggu lagi? Lakunkanlah watak orang cemerlang itu sekarang dengan memerhatikan model ikutan anda.

3. Ubah penampilan diri

Sikap positif terserlah melalui penampilan diri yang positif. Kita mudah mengenali mereka yang bersikap positif melalui percakapannya, pakaiannya, rambutnya, kasutnya, gayanya dan sebagainya. tetapi kita lupa, sebenarnya kita mampu melakukan sebaliknya iaitu membina sikap positif melalui penampilan yang positif.

Walau siapa anda, sama ada sedar atau tidak anda tetap dinilai oleh manusia lain melalui penampilan diri.

4. Berkawan dengan orang berjaya 

Rasulullah s.a.w sendiri pernah bersabda, "kalau mahu kenal seseorang itu maka kenallah kawan-kawannya". Oleh itu sekiranya anda memilih kawan yang positif, bergaul dengan mereka yang berjaya, banyak berbincang tentang apa yang mahu dicapai dimasa hadapan; pastinya ia akan mempengaruhi pemikiran dan tindakan harian anda. Pastinya anda turut terdorong untuk mencapai kejayaan dalam hidup anda pula. Mereka yang gagal hanya akan mampu menceritakan kisah-kisah kegagalan mereka sedang mereka yang berjaya pula akan menceritakan kisah-kisah kejayaan mereka.

Untuk berjaya anda perlu berkawan dengan mereka yang telah berjaya. Belajar dari pengalaman dan pengetahuan mereka. Belajar tentang cara mereka membentuk personaliti dikalangan masyarakat. Orang yang berjaya selalunya mempunyai personaliti dan karisma yang mengkagumkan. Personaliti dan karisma ini bukannya semula jadi sebaliknya mereka berusaha membinanya. Kalau mereka boleh, anda juga boleh melakukannya.

5. Dalami ilmu kecemerlangan

Semangat ada ketikanya naik dan ada ketikanya luntur. Ada ketikanya kita terlupa tentang matlamat yang dikejar disebabkan oleh pelbagai urusan dan aktiviti lain. Ada ketikanya juga diri terasa malas dan bosan. Semuanya ini adalah lumrah hidup seorang manusia.

Untuk mengekalkan semangat dan membina sikap positif maka anda perlulah sentiasa mendalami ilmu kecemerlangan diri. Anda boleh mendalaminya dengan banyak membaca buku-buku motivasi, berbincang dengan rakan-rakan tentang perancangan anda, menghadiri program dan ceramah motivasi. Anda juga perlu mendengar kaset-kaset motivasi dan mendapatkan bahan-bahan daripada internet. Semakin bertambahnya ilmu kecemerlangan diri didada maka semakin positif dan matang fikiran anda.

alhamdulillah..berjaya sudah dikongsi separuh tips untuk menjadi oarang yang positif.. lunch time da tiba, so yat nk berehat sekejap sambil muhasabah diri.. lagi separuh, yat kongsi next entry ye...

xoxo: love -
yat hayati | ID: 866665
Shaklee Independent Distributor



Continue Reading

Saturday, 20 April 2013

Testimoni Mealshake Shaklee

Hari ni nak share pula tentang testimoni mealshake shaklee ni, dan semestinya yat mulakan dengan testimoni sendiri dlu laa kan..hehehe

yat mula bagi pada dasuki selepas dia discharge dari ward sebab virus fever. masa tu yat baru nak mulakan bis online shaklee ni. jom yat kongsikan testimoni yang yat share dalam group exclusive pengguna shaklee..(sapa yang nak jadi member of the group kena laa dapatkan item shaklee dari yat..promosi jap..hehehe)

**************************************************************
[sharing]
just nk sharing pasal mealshake..testimoni my anaknda tsayang..:-)
sy try mealshake ni baru 3 minggu..i2 pun disebabkan sikecik kurang selera makan..menyusu je byk..nasi tolak terus...then, amik inisatif nk bg mealshake...masa kasi 2 die bkahak n berhingus a..k.a selsema laaa n sakit mata..tdo mlm pon ada bunyi..kdg2 2 batuk2..after 2 weeks try, alhamdulillah..batuk2 pon da hilang..bunyi masa tdo pon da xde..cuma air hidung 2 masih ada..:-(
tp at the same time, die da start mkn nasi..skali mkn 2 mangkuk..walaupun bukan hr2 tp die da mkn..spagheti..mee..nasi..menyusu pon makin kurang..kalo belah malam, 1 botol masa nk tdo then lg 1 botol dekat subuh..:-) [sy rasa die da kenyang kot cz da mkn mcm2 d siang hr :-) ]
alhamdulillah, hr ni da genap 3 minggu, kwa opis tegur mn peginya selsema die..cepat je ilang..mggu lepas masih bhingus...n b4 badan mcm kurus, tp hr ni badannya mcm da back 2 normal..(mmg asalnye debab..hehe cuma susut skit masa kurang mkn 2)

mmg bkesan mealshake ni..alhamdulillah..sy letak mealshake + ribena utk sikecik...kdg letak sikit dalam susu... :-)
perkongsian pertama ni yat tulis pada oktober 2012..masa mula-mula bagi dia supplement..this is his first supplement..hehehe
and, bawah ni pula, perkongsian yat yang kedua setelah hampir sebulan..daripada permerhatian, mmg imunisasi sikecik tu kuat. kalau demam or batuk, sekejap je.. dan yang paling best selera makan die laa. seronok tengok die makan. 
**************************************************************
{share tentang selsema n meashake}

Actly b4 this, sy da share testimoni my son bile amik mealshake..n ni yg terbaru..Last Friday lepak umah kakak..then si kecik 2 adalah kawan..sepupu die laa..bile ada sepupu mainye x ingat dunia..ble peluh2 [memandangkan umah kakak mmg cuaca panas tambahan no landscaping yet--taman baru laa katakan :-) ], mandi..mandi..n mandi la keja diorg..
bgn pepagi2 (kul 7-8) da mula main air..mandi lg..then kena laa selsema..hingus da meleleh..sabtu ahad mmg teruk..bersin..hingus..idung da merah..balik je umah sy, terus kasi mealshake+susu anmum die 2 masa nk tdo..ribena mealshake pas dinner (1/3 scoop je tiap kali kasi-add on la katakan)..isnin selasa pon sama..kasi tuk susu belah pagi n petang..alhamdulilah, pg tadi (RABU), hingus da kering..tdo mlm td pon xde merengek idung tersumbat...ALHAMDULILLAH..in between, hb beria nk kasi ubat selsema tp sy tegah..jgn dlu, nk tgk hasil if kasi mealshake..MEMANG BERHASIL laaa...
♥ mealshake...siap hb puji lg.."mama pndai ikhtiar tuk bby.. hehehe".. 

****************************************************************
Mealshake ni sangat2 menjimatkan dan tahan lama. yat mula2 kasi pada dasuki pada Oktober 2012 dan bulan Mac 2013 baru masuk canister kedua. Maksudnya, 1 canister mealshake tu bole tahan sehingga 5 bulan tapi bergantung kepada cara pengambilan laa..yat cuma kasi 2 scoop sehari..pagi dan malam sebelum tidur. sometimes, yat akan 'rehat'kan sekejap pengambilan.
Mealshake Shaklee untuk "picky eatery"..imunisasi badan rendah..tiada selera makan..menghidap asma..lets read these testimonial..

testimoni penghidap asma, picky eatery, dan berat badan yang tidak seimbang

testimoni bagi anak-anak yang antibodi lemah / imunisasi kurang
testimoni selera makan bertambah



Lagi satu yang menarik, ada juga ibu yang memberikan melashake ni sebagai alternatif kepada anaknya yang menghadapi masalah alahan laktosa atau "lactose intolerance".. jom baca apa kata beliau..
****************************************************************

kredit to: Che Saida Tina
testimoni... mealshake + omega guard

sebelum:
1. selalu asthma
2. kulit selalu ruam
3. gatal2
4. alah susu lembu
5. muntah2
6. tongse slalu kna n cepat demam
7. berat badan susut
8. x selera makan

selepas 2 bulan amik mealkshake n omega :
1. asthma n batuk kurang
2. da x amik nabulizer sejak 3 bulan lepas
3. selera makan bertambah
4. berat badan naik
5. da mula minum susu lembu ( jimat 80% dari beli susu soya)
6. kulit da x ruam
7. kalau kne gigit nyamuk da x melarat atau berkudis...
8. tongse pun da kurang dan demam pun cepat baik...

Jadi, ibu2 yang mempunyai anak2 lactose intolerance, jangan risau atau bimbang.. mealshake bole dijadikan sebagai makanan tambahan sebabnya, no lactose inside.. hehehe
Kalau anda nk tahu juga, anak Pn. Che Saida Tina ni juga dulunya ada masalah tonsil, asma, eczema dan alah susu lembu.
Macamana nak dapatkan supplement shaklee ni? hubungi yat untuk lebih terperinci berhubung Mealshake ini.

xoxo:
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook: yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
PM / Whats App: 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com



 
Continue Reading

Alahan laktosa bukan halangan minum susu...

Alang-alang yat dah masuk entry pasal lactose intolerance, alangkah bagus kalau yat terus berkongsi artikel mengenai masalah ini. yat ada baca dalam satu ruangan 'Gaya Hidup' di utusan online yang berbicara mengenai alahan laktosa ni.. jadi di sini yat berkongsi dengan anda..pembaca kesayangan yat semua..

*****************************************  

Masalah alahan laktosa yang sering dihadapi oleh ramai daripada kita disebabkan kesukaran menghadam atau menghuraikan sebahagian besar laktosa di dalam makanan.

Kesukaran ini disebabkan oleh kurangnya pengeluaran laktosa di dalam usus kecil dan akan terus dihantar ke dalam usus besar dimana bakteria akan memeram laktosa berkenaan sehingga menjadi asid dan membebaskan gas menyebabkan usus bergas.

Kita akan merasa kembung, kejang dan kurang selesa dan keadaan ini bergantung kepada kadar alahan yang dialami seseorang terhadap laktosa.

Menurut Timbalan Dekan Fakulti Perubatan, Sains Kesihatan, Universiti Putera Malaysia, Prof. Madya Dr. Zaitun Yassin, laktosa adalah sejenis gula semula jadi yang terdapat dalam susu dan hasil tenusu. Bahan ini adalah sejenis disakarida (disaccharide) yang terdiri daripada dua jenis gula iaitu glukosa dan galaktosa.

Laktosa mesti dihuraikan kepada bentuk yang lebih ringkas di dalam usus kesil sebelum diserap ke dalam saluran darah.

Katanya lagi, ''laktase, sejenis enzim yang dikeluarkan di dalam usus kecil amat diperlukan untuk menghadam laktosa.''

Sebilangan individu mungkin dilahirkan dengan sedikit atau tanpa laktase. Tetap kebiasaannya kandungan laktosa berkurangan apabila meningkatnya usia, bermula daripada usia dua tahun.

Bagaimanapun kebanyakan orang akan hilang sebahagian daripada fungsi enzim laktase pada penghujung zaman kanak-kanak.

Bagi orang dewasa Asia, mereka lebih banyak kehilangan laktase, inilah puncanya mengapa ramai orang dewasa menghadapi masalah untuk menghadam susu atau hasil tenusu yang juga lebih dikenali sebagai 'masalah alahan laktosa' atau lactose intolerance.

Terdapat salah faham di kalangan penghidap masalah alahan laktosa, bahawa kehadiran laktosa di dalam makanan akan menyebabkan gejala usus tidak selesa. Oleh itu, mereka cuba menghindari susu dan hasil tenusu sepenuhnya.

Sebenarnya, bilangan yang menghidapi masalah alahan laktosa secara sederhana adalah lebih ramai berbanding yang mengalami alahan laktosa sepenuhnya.

Kajian terkini menurut Dr. Zaitun, menunjukkan hampir semua individu yang bermasalah alahan laktosa boleh mengambil setengah hingga satu cawan susu semasa sarapan pagi dan satu cawan lagi ketika makan malam.

Di samping itu, makanlah setengah daripada makanan yang dibuat daripada susu bersama makanan lain, cara ini tidak mendatangkan masalah kerana lemak yang terkandung di dalam makanan berkenaan memperlahankan kerja penghadaman dan memberi lebih masa untuk laktase bertindak.

Kebanyakan orang yang menghadapi masalah alahan laktosa secara sederhana boleh mengetahui sejauh mana perut mereka boleh bertolak ansur dengan laktosa dengan cara cuba menyesuaikan kadar hasil tenusu di dalam pemakanan seharian.

Mereka tidak perlu menghindari terus susu dan hasil tenusu di dalam pemakanan seharian kerana ini bukanlah satu langkah yang bijak.

Sebaliknya akan menyebabkan kekurangan pengambilan kalsium bagi menyokong fungsi di dalam badan yang menyebabkan kalsium daripada tulang diambil untuk mengimbangi kekurangannya.

Lama kelamaan kekuatan tulang akan berkurangan dan menyebabkan berlakunya osteoprosis iaitu keadaan tulang yang kurang kalsium dan menyebabkan menjadi berongga, rapuh, dan mudah patah.

Susu dan hasil tenusu adalah punca utama kalsium untuk pemakanan manusia yang menyumbang kepada 70 peratus daripada keperluan kalsium kita.

Tubuh badan kita memerlukan kalsium untuk keperluan harian. Bukan saja penting untuk bayi dan kanak-kanak yang sedang membesar, pengambilan secukupnya adalah amat penting untuk semua peringkat usia orang dewasa, lelaki, perempuan serta warga tua.

Sebahagian besar kalsium diperlukan untuk membina dan menjaga tulang serta menjamin gigi yang kuat.

Disamping membina kekuatan tulang, kalsium juga perlu untuk mengawal beberapa fungsi dalam badan manusia.

Tanpa kalsium, otot-otot badan tidak akan berfungsi dengan baik, darah sukar membeku dan saraf tidak bertindak dengan sempurna, ujurnya.

Selain daripada sumber bekalan kalsium yang baik susu dan hasil tenusu juga membekalkan protein, vitamin A, B6, vitamin D, riboflavin potassium, zinc, magnesium dan phosphorous.

Semua zat makanan ini mempunyai fungsi penting untuk pembesaran, pengembangan dan penjagaan kesihatan sepanjang hayat.

Pilihan lain bagi mereka yang menghadapi masalah alahan laktosa bagi menjamin tubuh mereka mendapat kalsium yang mencukupi dengan mengambil susu rendah laktosa.

Artikel Penuh: sumber
Continue Reading

Alahan laktosa atau "lactose intolerance"

Entry kali ni yat nak kongsi bersama followers yat semua pasal alahan laktosa. yat tulis entry ni sebab yat baru sahaja berkenalan dengan seorang mummy yang anaknya menghadapi masalah ini. mummy tu sedang mencari supplement yang sesuai dengan masalah anaknya.

Apa itu alahan laktosa atau lactose intolerance?




Alahan laktosa adalah ketidakupayaan badan untuk menghadamkan gula susu atau laktosa.Ianya berlaku kerana kekurangan enzim lactase secara sementara atau kekal. Enzim lactase ini terdapat di lapisan dalam usus.

2 jenis alahan laktosa:-

  • Alahan laktosa kekal (congenital) - ianya jarang berlaku manakala alahan laktosa lewat bagi golongan dewasa iaitu biasanya berlaku di kalangan orang asia dalam anggaran umur 20 tahun.
  • Alahan laktosa sementara - berlaku disebabkan kerosakan / kecederaan pada usus yang disebabkan oleh jangkitan kuman pada usus (Gastroenteritis),Penyakit usus seperti Coeliac Disease dan pembedahan usus.

Apakah tanda-tanda dan gejala penyakit ini?

Gejala ini akan kelihatan ½ hingga 2 jam selepas memakan makanan yang mengandungi laktosa.Genjala - genjala yang boleh dikenalpasti adalah bayi merengek dan menangis,Perut kembung dan memulas,Berak cair yang berbau busuk,Kentut yang berlebihan,Kulit melecet dibahagian punggung.

Apakah masalah yang akan timbul akibat penyakit ini?

Alahan laktosa sementara tidak akan menyebabkan komplikasi kepada kanak-kanak. Walau bagaimanapun, kes yang serius jika tidak dirawat boleh menyebabkan:
  • Kekurangan air dalam badan (Dehidrasi)
  • Kurang zat makanan
  • Pembesaran terencat

Bagaimanakah cara merawat masalah ini?

Kawalan pemakanan adalah cara utama merawat alahan lactosa. Cuba elakkan makan makanan yang mengandungi laktosa, di samping itu pastikan kanak-kanak tersebut mendapat makanan yang seimbang.

Dapatkan nasihat doktor sebelum memulakan sebarang rawatan.
  • Elak semua makananyang mengandungi laktosa.
  • Bayi yang menyusu susu ibu atau susu formula perlu ditukarkan kepada susu yang tidak mengandungi lactosa. Susu tersebut mungkin dibuat dari susu lembu tanpa laktosa (lactose free) atau susu soya.
  • Pastikan makan makanan seimbang dan mempunyai cukup nutrient untuk pembesaran.

Alahan laktosa yang sementara:
  • Kurangkan makanan yang mengandungi lactosa.
  • Selang-selikan penyusuan susu ibu dan susu formula yang tidak mengandungi lactosa.
  • Mungkin perlu minum susu tanpa lactosa sahaja buat seketika.
  • Selepas tiada gejala dalam masa 2-4 minggu, boleh mulakan penyusuan susu formula biasa untuk bayi.

Apakah jenis makanan yang mengandungi laktosa?

  • Susu dan hasil tenusu seperti keju, mentega dan lain-lain.
  • Coklat dan minuman coklat dan berperisa coklat.
  • Aiskrim.
  • Margerin.
  • Roti dan biskut.
  • Bijirin sarapan.
  • Manisan susu (candy), gula-gula yang mengandungi susu.
  • Susu pekat manis.
  • Susu cair.

Laktosa juga terkandung dalam makanan berikut:

  • Semua jenis susu.
  • Gandum dan protein susu.
  • Susu tepung.
****************************************
Itu sedikit sebanyak perkongsian yat mengenai alahan laktosa atau bahasa omputihnya "lactose intolerance"..hasil pencarian dari mr.google..

alhamdulillah, my dasuki hafiy tiada alahan laktosa ni tp yat tetap bagi susu yang tanpa gula tambahan..pilihan yat ialah anmum honey, kegemaran si jantung hati.

****************************************

Hubungi saya untuk keterangan lanjut, TAWARAN dan HARGA yang menarik:

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook yat hayati
FB Fan Page HayatiVitaminz
PM/Whats App: 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com


Continue Reading

Friday, 19 April 2013

Mealshake untuk simanja

Dah lama rasanya nak berkongsi pasal mealshake ni..tapi hari ni baru bole share entry pasal mealshake ni. Mealshake ni paling sesuai untuk simanja. yat sendiri pun mula bagi dasuki hafiy mealshake ni masa umur dia 1 tahun 5 bulan. masa tu baru mula berjinak-jinak dengan bis shaklee..heheheh

Apa itu mealshake???


Mealshake merupakan makanan tambahan bersumberkan protein dalam bentuk serbuk yang kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi sembilan asid amino yang diperlukan tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Kalau nak tahu juga, Mealshake ini mengandungi asid amino asli termasuk yang perlu dan tidak perlu.

FACTS ABOUT MEAL SHAKES.

1. Complete Nutrients 

Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.

2. Supplies Key nutrient to cells 

Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.

3. Aids in Growing Up 

 Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.

4. Anti-Oxidants 

Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.

5. Restore skin complexion

Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion. Detoxification – Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.

6. Great Taste for young and old 

Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial coloring and artificial sugar.


**********************************
Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Naturally good nutrition n great taste.No artificial flavor,colors,sweeteners or preservatives added.

• a wholesome instant breakfast

• a delicious,inexpensive meal in hurry

• a nutrition packed meal supplement

• a delectable snack any time

• an ideal meal for people watching their weight or controlling total fat cholesterol and sodium

Siapa yang perlukan MEALSHAKE???

  • Sesuai untuk semua peringkat umur dan jantina.
  • Bagus di amalkan ole ibu mengandung, menyusu, yang ingikan kesihatan yang baik dan yang ingin menambahkan berat badan.
  • Kanak-kanak yang menghidap asma, eczema, yang "picky eater", yang perlu tambah berat badan (kurus dan tak sesuai dengan perkembangan umur), menghadapi masalah sembelit dan sistem imunisasi badan rendah.
  • Sangat sesuai bagi individu yang ingin menambah berat badan.
  • Pilihan yang bijak bagi individu yang tak gemarkan supplement dalam bentuk tablet.

Alhamdulillah, setakat ini yat sangat-sangat berpuas hati dengan kesihatan anak bujang yang seorang tu. Sejak mengamalkan mealshake dengan konsisten, kesihatan dia bagi yat seorang mama, sgt2 memuaskan. Jarang demam, sangat-sangat aktif, talkative, dan kuat..kuat dalam erti kata kanak-kanak berumur 25bulan laaa...heheheh

Anda berminat untuk dapatkan supplement SHAKLEE ini samada untuk diri sendiri, suami, keluarga atau simanja yang tercinta, bole hubungi yat untuk pertanyaan lanjut serta TAWARAN dan HARGA MENARIK:-


yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook:  yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS/Whats App: 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com




Continue Reading

Nutriferon: pilihan yang tepat

Tersenyum gembira yat malam ni bila mak dari kampung call tadi. ingatkan kenapa laaa.. rupa-rupanya nak bercerita pasal nutriferon..heheheh

Ingat lagi tak yang yat ada tulis entry pasal hadiahkan mak ayah nutriferon??? ni laa ceritanya..

Ayah yat seorang petani yang lasak..tanam getah.. bela ikan..panjat bukit yang tinggi semata-mata nak pergi tengok getah dia..memang seorang yang lasak dan suka berkebun..katanya, bila keluar peluh badan akan rasa sihat. Tapi maklumlaa, da berusia mesti laa tenaga tak sama macam muda-muda dulu..ye tak??

Hari ni ayah baru selesai menambahkan 'koleksi' tanaman getah dia. Then, balik rumah mengadu dengan mak rasa macam penat sangat..macam nak demam. Panas sejuk je badan. Bila mak dengar ayah cakap macam tu, terus ambil nutriferon dan bancuhkan dengan air suam. Selesai ayah mandi dan siap-siap untuk ke masjid, mak hulurkan ayah.

Ayah: apa benda plak ni??

Mak: minum je laa..in shaa allah, abang x jadi demam nanti.

Ayah: (selesai minum) Ubat apa ni?? tak de rasa pon, tp sedap.


Keesokkannya:-

Ayah: air ape yek semalam tu?

Mak: owwwhhh, tu air Shaklee. T tinggalkan masa balik hari tu. Kenapa??

Ayah: memang sedap laa. Badan tak rasa macam nk demam. Ringan je. Lepas minum semalam, badan berpeluh tp rasa sejuk.

Mak: kan da cakap.In shaa allah x jadi demam..

Ayah: boleh minum hari-hari laa ni.. nape tak cakap ada ubat shaklee yang mujarab gni?

Mak: ???????



Tadi mak cakap, confirm nutriferon tu cepat habis kalau ayah minum setiap hari. Jadi, dia mintak nak lagi..siap cakap, nanti mak bayar laaa...aduhaiiii mak, ni ank mak laaa...xperlu bayar..hadiah untuk mak ayah..janji mak & ayah sihat sokmo.

owhhh nutriferon, terima kasih kepadamu. no panadols, no drug.. semestinya shaklee untuk mak ayah dan famili saya yang lain. Thats why i love SHAKLEE..ini laaa sebabnya..heheheh

 

Nak hadiahkan mak ayah dengan antibodi semulajadi ni? Boleh hubungi yat untuk pertanyaan serta TAWARAN dan HARGA MENARIK

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook : yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS / Whats App: 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com
   
Continue Reading

Thursday, 18 April 2013

HILANG BERAT BADAN 18KG - Daripada 74kg ke 56kg | size 34 ke size 29

Kurus?? Ramai yang ingin kurus dan mencari sesuatu ubat kurus untuk dapatkan bentuk badan yang slim. Ubat kurus yang di pasaran memang mudah didapati, tp kesannya?? kita kena fikirkan kesan juga. Ada juga yang cuba kurus dengan "TIDAK MAKAN"..skip meal especially nasi..adoiiii, salah tu cara gitu..

yat banyak juga dapat pertanyaan tentang vitamin yang bole kurangkan berat badan. Vitamin shaklee ni merupakan makanan tambahan yang bukan sahaja membantu menguruskan, tp juga memberi khasiat..mengisi lompong2 nutrisi yang hilang dalam badan. Jadi, faedahnya berganda2 laaa dengan memilih SHAKLEE sebagai supplement untuk kurus.

Shaklee ada vitamin yang berfungsi sebagai "Pengemulsi Lemak"...LECITHIN namanya..OMEGA GUARD pun bole juga.. ada yang mula2 just ambil yang percubaan dulu..tp sebanarnya, itu cuma untuk kegunaan 10hari..boleh ke bakar lemak yang da bertahun-tahun bermastautin dalam badan tu???agak2 laaa kan??? mana bole kurus n habis lemak tu hancur dalam masa 10hari. Better ambil sebotol terus..untuk kegunaan sebulan..lagi jimat dan lagi nampak kesan.

Apa kata saya kongsi MODEL kami yang da kurus (hilang 18kg) hanya dengan LECITHIN dan diet yang bagus. (^__^)

*********************************************************************



Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..

Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu...

Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu..sebab saya sayangkan seluar tu..dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu..ceh..slim ke..haha..

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
Saya menjalani PROSES DETOX dengan Herb Lax Shaklee..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
Saya ISTIQAMAH makan Lecithin Shaklee sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)

Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat..jom saya sharekan info produk Shaklee yang boleh anda pilih untuk DIET..Ianya cuma saranan..terpulang pada anda dan juga bajet ye..tiada paksaan..sebab kalau tengok 10 perkara yang saya buat 2 je bantuan dari Supplement..yang 8 lagi silalah baca..hehe..


kredit to SINI

*******************************************************
Anda ingin mencuba hilangkan berat badan dengan Shaklee?? Bolehhhh.... testimoni da ada depan mata kan?? Jadi, anda buat laa pilihan dengan bijak.. (^___^)


yat hayati
Shaklee Independent Distributor| ID: 866665
Facebook: yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS / Whats app: 019-397 9157
Email: yat_1916@yahoo.com
Continue Reading

Apa kata mereka tentang NUTRIFERON?

Masih lagi bercerita tentang nutriferon ni, maklum laaa masih lagi bulan April kan??? Bulan promosi nutriferon.

yat sendiri pun menggunakan nutriferon dalam mengahdapi masalah cirit birit. masa tu tawakal je laa sebab tak tahu cirit birit akan hilang ke tak. tp alhamdulillah, selepas ambil satu sachet nutriferon di siang hari, sepanjang hari tu saya perasan yat dah berhenti daripada menjadi "pelawat" setia tandas..hehehe

Kalau yang tak tahu lagi, nutriferon ni adalah "immune booster".. bila bercerita pasal immune booster ni kan, mestilah kita nak yang terbaik dalam melawan antibodi jahat kan?? so, the best choice of course NUTRIFERON.. simpan laaa 1 kotak dirumah sebagai "first aid"..in shaa allah, anda pasti berpuas hati..

Apakata , yat berkongsi bersama anda tentang pendapat pengguna shaklee yang telah mencuba nutriferon ni..


Jadi, apa pendapat anda??? fikir-fikirkanlah dan buatlah pilihan yang betul. semuanya di tangan anda. Jika berminat, boleh hubungi:-
yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook: yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS / Whats App: 019-397 9157
email: yat_1916@yahoo.com
Continue Reading

Thursday, 11 April 2013

NUTRIFERON - HADIAH UNTUK IBU BAPA

Malam ni saya akan travel balik kampung sempena pertunangan adik tersayang..sorang je adik ku ini..bongsu..heheheh

So, dalam hati tengah buat perliraan untuk bawa balik Shaklee untuk ma dan ayah tersayang. Sempena item promosi bulan ni, saya ingin menghadiahkan ma ayah nutriferon. Apa tu NUTRIFERON???

Alaaa..30 sachet nutriferon xmenjejaskan space beg pon kan?? hehehe


Kenapa saya beria-ia mahu bagi ma ayah saya nutriferon?? Nutriferon ni kan makanan tambahan penggalak sistem imunisasi badan. Bagi saya peringkat veteran @ golden age ni, perlu sangat-sangat vitamin yang dapat meningkatkan imunisasi badan. Ia bagus untuk imuniti badan. Jika mereka tidak sihat, no panadol at all..sebab my ayah ni suka sangat ambil panadol masa tak sihat. not good kan???

Antara sebab kenapa saya pilih NUTRIFERON untuk ma ayah saya ialah:-

1. Terbukti daripada empat kajian klinikal pada manusia.

Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam Nutriferon.

2. Meningkatkan paras interferon secara semulajadi.

Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat.Nutriferon merupakan satu-satunya makanan tambahan di US yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan interferon didalam badan secara semulajadi.

3. Dicipta oleh individu yang menemui Interferon.

Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui Interferon pada tahun 1954 semasa beliau sedang menjalankan kajian di Universiti Tokyo.

4. Rumusan berpaten yang eksklusif.

kenapa eksklusif?? sebabnya nutriferon ni xdapat di jumpai di mana-mana kedai..mana-mana farmasi..Ianya hanya bole didapati di SHAKLEE. Rumusan berpaten yang unik ini hanya untuk Shaklee yang telah melepasi satu set ujian saintifik yang ketat dari segi keberkesanan, ketulenan, keselamatan dan prestasi.

5. Kajian selama 40 tahun.

kajian selama 40 tahun yang dijalankan oleh Dr. Yasuhiko Kojima dengan menggunakan ratusan sebatian semulajadi, telah menghasilkan satu campuran unik dari empat ekstrak tumbuhan yang menggalakan pertumbuhan semulajadi interferon di dalam badan. Menurut kajian terbaru, NUTRIFERON telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi.

************************************************************

Sebab itu laa saya pilih nutriferon untuk ibu bapa tersayang. Jadi, siapa-siapa yang berminat untuk dapatkan nutriferon ni, tak kisah laaa untuk diri sendiri ke, ma ayah ke, mertua ke...cepat-cepat place order sekarang.. harga PROMOSI bulan ni.. (sumber)

yat hayati 
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook: yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitaminz
SMS / Whats App: 019 - 397 9157
email: yat_1916@yahoo.com







Continue Reading

Wednesday, 3 April 2013

Tingkatkan Penggalak Imunisasi Badan Anda Dengan NUTRIFERON

Yezzzaaa...promosi bulan ni adalah kegemaran ramai.. lebih dikenali sebagai "first aid" kat rumah..no more panadol..no more soluble..hehehhe

sangat bagus disimpan di setiap rumah di Malaysia..untuk kecemasan pon boleh..

Kepada customer yat hayati dan ShakleeCious vitaminz, boleh hubungi admin untuk mendapatkan NUTRIFERON ni..



Sebelum tu, jom kita kongsi dulu sedikit info pasal nutriferon ni..

1. Apakah itu NUTRIFERON????

Nutriferon adalah makanan tambahan / supplement yang berfungsi sebagai penggalak imunisasi tubuh @ immune booster. Ia merupakan makanan tambahan yang hebat dan efektif yang telah melepasi set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, kebereksanan dan prestasi.

2. Siapa yang mencipta NUTRIFERON?? Sejarahnya???

Dr. Yasuhiko Kojima iaitu ahli imunologi yang terkenal di dunia, merupakan individu pertama yang menemui interferon semasa beliau menjalankan kajian di Universiti Tokyo pada tahun 1954. Setelah menjalankan kajian selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semalajadi di dalam badan.

3. Siapa yang perlukan NUTRIFERON???

Sesiapa yang merasakan diri dia kurang sihat dan sistem imunisasi badan rendah / lemah amatlah digalakkan mengambil nuriferon ni. Contoh masalah atau sakit yang disebabkan oleh imunisasi badan lemah seperti selalu demam, kerap selsema, cancer, asma.... tapi, perlu di ingatkan ye, produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Ini cuma supplement a.k.a makanan tambahan - yang bermaksud memenuhkan keperluan nutrisi / nutrien dalam badan yang da lompong..hehehe

4. Macamana NUTRIFERON bertindak??

Nutriferon ni bertindak dalam dua cara:- segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti / badan ATAU menggerakan pasukan "cari dan musnah" dalam sistem imuniti badan

sumber

Ini sahaja laa intro pasal Nutriferon ni..next entry yat sambung lagi yekkk...

yat hayati
Shaklee Independent Distributor | ID: 866665
Facebook: yat hayati
FB Fan Page: HayatiVitamiz
SMS / Whats App: 019-397 9157
email: yat_1916@yahoo.com







Continue Reading